GAMBIA

  2 dagar kvar till biologi provet och jag kan fortfarande iiingenting. Och jag kommer typ inte hinna plugga nå mer heller. hejdåååå bra betyg.. fan, jag som hade behövt visa att jag kunde på det här provet. aja men va fan, shit happens.
  För att komma på lite bättre tankar kan jag berätta att jag och pappa drog iväg på en liten träff och informationsmöte med dom ska ska med till Gambia igår. Ja det stämmer, jag ska till GAMBIA!! Vi åker om 10 dagar. Jag kan knappt fatta det.. Det ska bli så sjukt skönt att bara få komma iväg från all skit här hemma och bara njuta av värmen. Kollade precis upp vädret där och det kanske är på gränsen till överdrivet varmt, men jag ska inte klaga. Det är en sisodär +30 och luftfuktighet på 50%(?!) och 0mm nederbörd. HÄRLIGT. Och det ska bli så otroligt intressant att få se kulturen och naturen där för jag kan inte riktigt föreställa mig hur det kommer vara. Men jag förberder mig på en hel del fattigdom såklart..
  Kan även berätta att det är en privat person från gustafs som har anordnat den här resan. Det är som ett litet resepaket vem som helst bara kan boka där det mesta ingår, inte som en charterresa direkt, utan mer som.. ja just nu kommer jag inte på nåt bra sätt att förklara det på, men det verkar sjukt bra iaf! Vi kommer få göra massa olika utflykter, hälsa på i skolor, kolla naturreservat, gosa med krokodiler(?!), gå på markander, bo på jätte fint hotell osv, samtidigt som vi har mycket tid till att göra vad man vill, typ sola, springa på stranden, upptäcka byn, ja allt man brukar göra på en vanlig semester. Så det kommer bli asum.
Vi kommer vara ett litet sällskap på 11 personer som åker iväg och där medelåldern ligger på typ 60.. haha nej men typ. Yngst efter mig är väll pappa och han är 46.. Men det är väll skit samma. Jag kanske hittar nån snygg afrikan där nere som jag kan umgås med, hehe.
Som avslutning slänger jag upp lite bilder på Gambia. Fan va underbart det ska bli!


Sjukt litet land det där..








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0