träning och shopping

Idag har jag och Carry tränat dressyr för Pernilla. Det gick otroligt bra och hon gjorde allt som hon skulle, fick till några riktigt fina slutor och öppnor och fina längnigar i traven!, vilket är ganska ovanligt.. Åh va bra det känns nu!!! MSV:C känns faktiskt inte allt för långt borta, eller ja, ska inte inte överdriva nu.. men.. snart så, typ hösten ska vi fanimej kunna rida en bra MSV:C!
För övrigt så är Carry jätte känslig i pälsen och överallt nu vid pälsfällning så hon har fått skavsår av bettet.. Så jag och mamma drog till aubiose efter träningen och köpte ett sidepull som jag ska prova och rida på nu framöver, ser ut som en lädergrimma med två extra ringar vid nosgrimman som man fäster tyglarna i, dock en väldigt dyr grimma.. Men jag hoppas det fungerar iaf. Fast får se hur det kommer gå när jag rider ut då hon har en tendens till att bli vääldigt stark ocg pigg.. kommer väll flänga runt som en idot genom hela byn, haha.
Dessutom hittade jag ett par nya ridbyxor och ett par ridstrumpor också. Det var 50 % på hur mycket märkesridbyxor som helst så då är det bara att passa på, hehe. jag tror jag är kär i rea..

Så här ser ett sidepull ut för er som är nyfikna..(fast antar att ingen är det men det skiter jag i, hehe)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0