allt går som det ska nu..

Fan va jag älskar mig själv idag.. faaaast. Allt började iaf när klockan var halv 10 kom jag på att jag skulle hinna se senaste avsnittet av Solsidan innan Big brother började klockan 10. Jag skulle bara gå ut i stallet och ge hästarna kvällsmat först. Så glad i hågen gick jag ut i stallet och när jag öppnade stalldörren så såg jag att det var vatten på stallgolvet och första tanken som slår mig är "oj, har nån vickat ur sin vattenhink". Sen, sekunden efter, så inser jag att det är MASSA vatten över HELA stallgolvet och jag sneglade mot sadelkammaren och såg att det rann vatten därifrån. Då slår det mig, jag har glömt stänga av kranen. Så vattnet har forsat ut i 3,5 timmar...... Asså fan va lyckad jag är. Och det första jag gör när jag störtar in till sadelkammaren är att ta ut mina ridstövlar så dom inte blir förstörda och Sen stänger jag av kranen. Allt för mina älskade ridstövlar. Sen fick jag lite smått panik hur jag skulle få bort allt vatten, det var liksom en decimeter vatten i nästan hela stallet, sadelkammaren och Carrys box där det lutar lite neråt. Men sen kom jag på att jag hade gjort samma lika en gång förut så det var bara att göra som den gången, men då hade vattnet bara stått på i en kvart.. (jag vet jag är jätte duktig och skicklig osv) Så jag hällde ut 3 stora feta säckar med spån i hela stallet, sadelkammaren och Carrys box efter att jag mockat ut den från allt pissblött halm. Sen höll jag på i 1 timme och 45 min med att få ut allt pissblött spån igen. Fy fan vad jag har skyfflat och tömt skottkärra efter skottkärra och sopat och skyfflat lite mer och legat på golvet för att komma åt under diskbänken i sadelkammaren och skyfflat ännu lite till och tömt ännu en skottkärra. Asså fy fan vad jag slet. Och ryggen och min axel värker som fan nu och jag tycker allmänt synd om mig själv samtidigt som jag hatar mig själv, för jag brukar alltid kolla i sadelkammaren innan jag går ut från stallet, men nej, idag skulle jag minsann inte göra det -.-. aja, va fan, allt är borta nu och det är bara att inse att det var någon mening med det här också. Nu ska jag iaf ta en välbehövlig dusch för jag vart så sjukt svettig när jag stod där och slet.. fy fan.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0