stallbesök

Förresten, idag när jag gick ut i stallet så bara smällde det till så fönstrena skallrade och jag trodde för ett tag att taket ramlade in. Jag vart livrädd och var nära att kissa på mig. När jag tittade upp så swischade värsta fetaste ugglan förbi alldeles ovanför mitt huvud. Den satte sig på Carrys boxvägg och vred sitt huvud mot mig och stirrade med sina mörkt gyllengula ögon rakt in i mina. Den sykade mig, som att den ville säga mig något, och för ett tag trodde jag nästan att den skulle attackera mig. Så jag backade försiktigt ut igen och då bara swischade den förbi mig och ut igen och försvann i tomma intet..
Jag tittade upp i en liten bok som pappa har vad berguv (det var en sån som va i stallet) betydde och det stod att jag skulle lita till mitt hjärta och satsa på den naturliga vägen till hälsa. Nästan skrämmande hur bra det utlåtandet passar in i mitt liv nu..

Lite fakta om berguv (tagen från wikipedia) så ni fattar hur sjukt stor den där ugglan egentligen var..:Berguven är 59–73 cm lång och dess vingspann är 138-170 cm och väger 2-4 kilo. Det finns ungefär 500 fria par i Svergie. Så fatta egentligen hur liten chansen var att den just skulle dyka upp i mitt stall. Tror det var meningen att den skulle göra det..

Slänger in en bild på en berguv också så ni får se hur den ser ut (om ni inte redan visste det) :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0