påsklov!! och hästliv

NU, ätnligen, är det PÅSKLOV. Och det inleds som vanligt med en sovmorgon? nej, inte för mig. Jag har varit uppe med tuppen som kuckelikuar klockan 7. och varför? Jag ville inte sova.. hur wierd är inte det.. Men aja, jag har haft en finfin morgon med frukost i sängen och sex and the city, så överdrivet mycket bättre morgon kan det väll inte bli? Men eftermiddagen blir ännu bättre då jag om ett tag ska bege mig hem till Kajsa och sedan grilla lite med några vänner! Det blir myys.

Jag har även hunnit med att fundera lite över livet och framtiden osv. och jag tror att jag kanske ska satsa fullt ut på hästar och ridningen och läsa hippologutbildningen nere på Flyinge efter gymnasiet. Det har jag funderat över ganska mycket nu på slutet. Men igår, efter min dressyrträning för Göran Liljestam, då tror jag nästan att jag bestämde mig för det. Hans kommentar: "Du börjar bli en väldigt bra ryttare och du har jätte bra känsla. Du har kommit över den där tröskeln nu när allting bara går frammåt och blir bättre och bättre". Då insåg jag att jag kanske har en liten talang för det där med ridning, och kan nog med en hel del träning bli en väldigt bra ryttare. Så varför ska jag inte satsa på min passion här i livet när jag har duktiga personer bakom mig som säger samma sak som Göran, att jag börjar bli en väldigt duktig ryttare. Därför tänker jag chansa och se hur långt ridningen kan ta mig. Vem vet, jag kanske är nästa kvinnliga versionen av Jan Brink om ett par år? Och varför sluta med det som gör mig lyckligast av allt i världen, hästar och ridningen, bara för att få ett "normalt" liv där jag kan göra exakt vad jag vill när jag vill och det enda jag behöver tänka på är mig själv när jag ändå bara kommer vara lycklig på utsidan? Ett väldigt korkat val vore väll det.
Så Hej hästnördstjejen, här kommer jag! och det med ett leénde på läpparna.



Det där kanske är jag på riktigt om ett par år, vem vet liksom? Jag kan i alla fall erkänna själv att jag är en mästare i paint!!



Och här har vi Surprice som jag red på för Göran igår eftersom min bäbis fortfarande är halt. För övrigt så red jag honom på KM i sommras och vann klassen för lektionshäst :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0